fredag 11. februar 2011

Burlesque

Nå har jeg nettopp kommet hjem fra Kino med Victoria. Vi valgte å se Burlesque, en film som jeg absolutt anbefaler! Jeg selv er veldig glad i sang og dans i filmer. Det gjør meg liksom litt glad (feelgood film)
Flere kjente personer medvirker i filmen bla. Cher, Christina Aguilera, Kristin Bell (Veronica Mars) og Cam Gigandet (twilight).




Hvis noen av dere lurer på hva burleasque egentlig er så les definasjonen rett under. Jeg er invitert i et theme-party til våren der temaet er burlesque stil. Må si det hjalp å se filmen.
BURLESQUE definasjon=
Burlesk er opprinnelig en betegnelse på en grovkornet komedie, ofte et såkalt satyrpill. Burlesk kan også brukes om andre kulturuttrykk som karikerer og imiterer noe på en latterlig og avslørende måte, særlig innen litteratur og musikk og gjerne i form av komiske opptrinn. Showene var en kombinasjon av satire, performance-kunst og voksenunderholdning.I dag brukes ordet mest som adjektivnorsk med betydningene «overdrevent komisk», «løssluppen» eller «fantastisk». Ordet burlesque betyr egentlig opp-ned, og sjangeren handler ofte om å snu sosiale normer på hodet.



- Mia

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar